Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/296135
Title: | Влияние цифровой трансформации сферы образования Республики Беларусь на повышение качества подготовки специалистов |
Other Titles: | The impact of digital transformation of education of the Republic of Belarus to improve the quality of training of specialists / Miao Xin |
Authors: | Мяо Синь |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журналистика – медиалогия – наставничество : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти проф. Б. В. Стрельцова, Минск, 1 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Р. Хмель (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 169-173. |
Abstract: | В данной работе проанализирована ситуация с информатизацией и цифровизацией Белорусского государственного университета. Можно сделать вывод о том, что цифровая трансформация высшего образования необходима для развития общества и максимальной интеграции всех вузов в единую автоматизированную информационную систему на международном уровне. Только в таких условиях качество и эффективность подготовки кадров может повыситься |
Abstract (in another language): | This paper analyzes the situation with informatization and digitalization of several universities in the Republic of Belarus. It can be concluded that the digital transformation of higher education in the Republic of Belarus is necessary for the development of society and the maximum integration of all universities into a single automated information system at the international level. Only in such conditions can the quality and effectiveness of personnel training can increase |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/296135 |
ISBN: | 978-985-881-458-8 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Журналистика – медиалогия – наставничество |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
169-173.pdf | 234,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.