Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/295371
Title: Подходы к разработке услуги высшего образования как конкурентоспособного предложения
Other Titles: Approaches to competitive higher education service offering design / E. Matskevich
Authors: Мацкевич, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Инновации. Экономика : сб. науч. ст. Вып. 6 / Институт бизнеса БГУ; редкол.: Г. А. Хацкевич (председатель) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2022. – С.159-165.
Abstract: Разработка продукта услуги высшего образования как конкурентоспособного предложения подразумевает изучение и анализ элементов услуги, варьирование, улучшение эффективности и инновативность которых позволит учреждениям высшего образования повысить конкурентоспособность, а следовательно, и привлекательность предложения в глазах потребителя. Существует несколько подходов к дизайну услуги как рыночного предложения, среди которых к услугам высшего образования могут быть применимы такие инструменты, как пятиуровневая модель продукта Ф. Котлера, «цветок услуги» К. Лавлока, пакет услуги Дж. Фитцсиммонс и М. Фитцсиммонс.
Abstract (in another language): Higher education service product development assumes the identification and analysis of service elements, for which mixing and matching, introduction of enhancements and innovation would allow for increase of the competitiveness of a higher education institution. Thus, increasing the attractiveness of the offering in the eyes of the consumers. There are a few approaches to service product design, and the ones mostly applicable to higher education sector are such tools as Five Product Levels Model by Ph. Kotler, «the flower of service» by C.H. Lovelock, and the Service package by J. Fitzsimmons & M. Fitzsimmons.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/295371
ISSN: 2523­-4714
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Бизнес. Инновации. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Подходы22с159-165.pdf406,33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.