Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/295177
Title: The core of immersiver learning in digital distance education system
Other Titles: Основа иммерсивного обучения в системе цифрового дистанционного образования / Чжай Яньянь, Чан Хуэй
Authors: Zhai Yanyan
Chang Hui
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы III Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, Минск, 27 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), Б. Н. Паньшин, А. А. Королёва. – Минск : БГУ, 2023. – С. 234-236.
Abstract: The article analyzes the core of immersive learning in digital distance education system from three levels. From the behavioral level, the distance education system based on digital technology provides multiple three-dimensional senses, constructs students' cognitive feelings, creates a high immersion space atmosphere, mobilizes students' interest in learning, and improves classroom teaching effectiveness. From the emotional level, the digital distance education system promotes the innovation and reform of the classroom, enhances the emotional investment of learners, and provides the possibility for them to actively participate in personalize learning. From the reflection level, the digital distance education system is more structured and systematic. The distance learning system promotes students to engage in conscious reflection
Abstract (in another language): В статье анализируется ядро иммерсивного обучения в системе цифрового дистанционного образования с трех уровней. На поведенческом уровне система дистанционного обучения, основанная на цифровых технологиях, обеспечивает множественные трехмерные ощущения, конструирует когнитивные чувства учащихся, создает атмосферу пространства с высоким уровнем погружения, мобилизует интерес учащихся к обучению и повышает эффективность обучения в классе. На эмоциональном уровне цифровая система дистанционного образования способствует инновациям и реформе классной комнаты, повышает эмоциональные инвестиции учащихся и предоставляет им возможность активно участвовать в персонализированном обучении. С точки зрения рефлексии цифровая система дистанционного образования более структурирована и системна
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/295177
ISBN: 978-985-881-457-1
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Цифровая трансформация – шаг в будущее

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
234-236.pdf223,12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.