Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/293193
Title: Формирование стратегий рефлексивной учебной деятельности студентов в процессе обучения иностранному языку
Other Titles: Formation of strategies of students’ reflective learning activities in the process of foreign language teaching / A. A. Vaskrasenskaya
Authors: Воскресенская, Алеся Александровна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20–21 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. В. Сергеева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 236-241.
Abstract: В статье рассматриваются вопросы формирования стратегий рефлексивной деятельности в процессе обучения иностранному языку. Обосновывается необходимость рефлексии как основного средства развития личности и достижения целей языкового образования. Описываются этапы проектирования образовательного процесса на основе рефлексии и обосновывается выбор различных контролирующих стратегий рефлексивной деятельности
Abstract (in another language): The article deals with the formation of strategies for reflective activities in the process of foreign language teaching. The necessity of reflection as the main means of personality development and achieving language learning goals is stated. The stages of designing the educational process on the basis of reflection are described and the choice of various controlling strategies of reflective activities is grounded
Description: Раздел 5. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному общению
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/293193
ISBN: 978-985-881-450-2
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Языковая личность и эффективная коммуникация в современном поликультурном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
236-241.pdf285,69 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.