Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/292596
Title: Лінгвастылістычныя асаблівасці карпаратыўнага вайсковага перыядычнага выдання (на прыкладзе часопіса Узброеных сіл Рэспублікі Беларусь «Армія»)
Other Titles: Linguistic and stylistic features of the army corporate periodical (on the example of the magazine of the Armed Forces of the Republic of Belarus «Armiya») / S. V. Zelianko
Лингвостилистические особенности военного корпоративного периодического издания (на примере журнала Вооруженных Сил Республики Беларусь «Армия» / С. В. Зеленко
Authors: Зелянко, С. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Масавая камунікацыя. Журналістыка. Сродкі масавай інфармацыі
ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Мовазнаўства
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2022. – № 2. – С. 50-57
Abstract: Рассматриваются лингвостилистические особенности медиатекстов, опубликованных в корпоративном военном журнале «Армия». Представлены результаты дискурсного и редакторского анализа, а также контент-анализа данного издания. Изучаются содержательные и функциональные характеристики разножанровых медиатекстов, объединенных тематическим вектором. Исследуются концептуальные идеологические подходы и редакционная политика коллектива журнала «Армия» по созданию контента в корпоративном военном издании. Определены информационнокоммуникативные интенции журналистов издания по отношению к его аудитории.
Abstract (in another language): The article examines the linguistic and stylistic features of media texts published in the corporate military magazine «Armiya». The results of discourse, editorial and content analysis of this publication are presented. The substantive and functional features of multidisciplinary media texts united by a single thematic military vector are studied. Conceptual ideological approaches and editorial policy of the staff of the magazine «Armiya» on the creation of content in the corporate military publication are analysed. The information and communicative intentions of the journalists of the military magazine in relation to the audience of the publication are determined.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/292596
ISSN: 2788-6638
Sponsorship: Работа выканана пры падтрымцы дзяржаўнай праграмы навуковых даследаванняў «Моўныя працэсы ў сучасных сродках масавай камунікацыі: камунікатыўная бяспека» (№ 20211991). = The work was supported by the Belarusian state scientific research program «Language processes in modern mass media: communicative security» (№ 20211991). = Работа выполнена при поддержке государственной программы научных исследований «Языковые процессы в современных средствах массовой коммуникации: коммуникативная безопасность» (№ 20211991).
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
50-57.pdf367,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.