Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/292468
Title: | Gamification in RSL classes and formation of communicative competence among foreign students at the initial stage of training |
Other Titles: | Геймификация на занятиях РКИ и формирование коммуникативной компетенции у студентов-иностранцев на начальном этапе обучения / Г.Г. Шутько |
Authors: | Shutko, G. G. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 410-412. |
Abstract: | The article examines the role of gamification on the whole and the educational game in particular in the development of the communicative skills of foreign students at the initial stage of RSL training. Games and creative tasks of a problem-oriented nature seem to be the most productive in solving communicative tasks |
Abstract (in another language): | В статье рассматривается роль геймификации и образовательных игр развитии коммуникативных навыков иностранных студентов на начальном этапе обучения РКИ. Учебные игры и творческие задания проблемно-ориентированного характера представляются наиболее продуктивными при решении коммуникативных задач |
Description: | Раздел 7. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 7. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/292468 |
ISBN: | 978-985-881-446-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
410-412.pdf | 431,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.