Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/292466
Title: Обучение второму иностранному языку с учетом межъязыкового и межкультурного взаимодействия
Other Titles: Second foreign language teaching in view of interlingual and intercultural interaction / A.A. Fokina
Authors: Фокина, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 401-406.
Abstract: В данном докладе речь идет об обучении 2 ИЯ в рамках когнитивного подхода. Особое внимание уделяется учету межъязыкового и межкультурного взаимодействия родного, первого и второго иностранных языков. Ключевым моментом в обучении 2ИЯ является формирование рефлексивного механизма, развитие которого способствует переносу уже сформированных знаний и умений из 1 ИЯ во 2 ИЯ. Основой подхода к минимизации интерференции в процессе обучения второму иностранному языку является теория когнитивного моделирования
Abstract (in another language): The report dwells upon second foreign language teaching in terms of cognitive approach. Special attention is given to interlingual and intercultural interaction between the mother tongue, the first and the second foreign languages. The key issue in second foreign language teaching is development of reflexive mechanism which promotes transferring of already formed skills from first foreign language to second foreign language. Cognitive modeling theory is considered the basis of interference minimizing
Description: Раздел 7. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 7. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/292466
ISBN: 978-985-881-446-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
401-406.pdf450,57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.