Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/292431
Title: | Воздействующий потенциал спортивных слоганов на английском и русском языках через призму особенностей рекламного посыла |
Other Titles: | Impacting potential of sports slogans in English and Russian through the prism of advertising message features / M.D. Savina |
Authors: | Савина, М. Д. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 264-268. |
Abstract: | В статье рассматривается специфика рекламного посыла в спортивных слоганах на английском и русском языках путем выделения концептов, ключевой идеи, воплощенной в лаконичной фразе. Сравнение репрезентативности концептов в англо- и русскоязычных слоганах выявляет этнокультурную специфику рекламного посыла в разных лингвокультурах |
Abstract (in another language): | The article discusses the specifics of the advertising message in sports slogans in English and Russian by highlighting the concepts, key ideas embodied in a concise phrase. Comparison of the representativeness of concepts in English and Russian slogans reveals the ethno-cultural specifics of the advertising message in different linguistic cultures |
Description: | Раздел 4. Теория и практика естественнонаучного знания в системе гуманитарного образования = Section 4. Theory and practice of scientific knowledge in humanitarian education system |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/292431 |
ISBN: | 978-985-881-446-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
264-268.pdf | 465 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.