Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/292429
Title: | Из опыта использования гуманитарных аспектов в преподавании естественнонаучных дисциплин при подготовке учителей биологов |
Other Titles: | From the experience of using humanitarian aspects in the teaching of natural sciences in the training of biology teachers / V.N. Kavtsevich, A.A. Svirid, D.M. Sulenko, E.T. Titova |
Authors: | Кавцевич, В. Н. Свирид, А. А. Суленко, Д. М. Титова, Е. Т. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 256-259. |
Abstract: | В статье приведены результаты использования некоторых гуманитарных аспектов в технологии семинарского занятия по курсу «Биологические основы сельского хозяйства» в интернациональной студенческой группе на факультете естествознания БГПУ. Применение интегративного подхода направлено на достижение основной цели образования – формирование не только образованного специалиста, но и высоконравственного, ответственного, творческого, инициативного человека, убеждённого патриота, уважающего культуру и традиции других народов |
Abstract (in another language): | The article presents the results of using some humanitarian aspects in the technology of a seminar class on the course "Biological foundations of agriculture" in an international student group at the Faculty of Natural Sciences of BSPU. The application of the integrative approach is aimed at achieving the main goal of education – the formation of not only an educated specialist, but also a highly moral, responsible, creative, initiative, respectful citizen of another nation and its traditions |
Description: | Раздел 4. Теория и практика естественнонаучного знания в системе гуманитарного образования = Section 4. Theory and practice of scientific knowledge in humanitarian education system |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/292429 |
ISBN: | 978-985-881-446-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
256-259.pdf | 440,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.