Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/292383
Title: Национальный бренд в дизайне одежды в условиях современной глобализации
Other Titles: National brand in clothing design in the context of modern globalization / G.Y. Meshkova
Authors: Мешкова, Г. Я.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы IХ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27–28 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 487-494.
Abstract: В статье рассматривается проблематика национального бренда в дизайне одежды. Особое внимание уделяется бренду как фактору самосохранения культурной идентичности. Показано развитие и укрепление национальных традиций в авторских коллекциях белорусских дизайнеров. Одежда белорусских брендов выступает зеркалом европейской самобытности народа и показателем больших культурных связей
Abstract (in another language): The article considers the problem of the national brand in clothing design. Particular attention is paid to the brand as a factor in the self-preservation of cultural identity. The development and strengthening of national traditions in the author's collections of Belarusian designers is shown. Clothing of Belarusian brands acts as a mirror of the European identity of the people and an indicator of great cultural ties
Description: Раздел 9. Дизайн и дизайн-образование в транскультурном мире = Section 9. Design and design education in modern multicultural world
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/292383
ISBN: 978-985-881-446-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
487-494.pdf462,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.