Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/291556
Title: | К вопросу об бучении аудированию на занятиях по иностранному языку в высшей школе |
Other Titles: | To the question of teaching listening in the classroom in a foreign language in higher education |
Authors: | Полещук, О. Г. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | БГУ |
Abstract: | Статья посвящена рассмотрению путей обучения аудированию на занятиях по иностранному языку в неязыковом вузе. Автор обобщает информацию о механизмах аудитивных навыков и этапах обучения аудированию. В статье уточняются трудности формирования навыков восприятия и понимания на слух иноязычной речи, а также рассматривается дидактический потенциал подкастов как средства преодоления существующих трудностей. Выделяются функции видеоматериалов в формировании и развитии аудитивных навыков. |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the consideration of ways of teaching listening in a foreign language class at a non-linguistic university. The author summarizes information about the mechanisms of auditory skills, the stages of learning to listen. The article clarifies the difficulties of forming the skills of perception and listening comprehension of foreign speech, and also considers the didactic potential of podcasts as a means of overcoming the existing difficulties. The functions of video materials in the formation and development of auditory skills are highlighted. |
Description: | Ключевые слова: аудирование; обучение аудированию; аудитивные навыки; межкультурное общение; неязыковой вуз. = Keywords: listening; learning to listen; listening skills; non-linguistic; intercultural communication; university. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/291556 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 12. - 2022. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
poleshchuk_Lang_practice_2022.pdf | 232,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.