Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/291537
Title: | Обучение иностранным языкам в вузе: контекстный подход |
Other Titles: | Teaching foreign languages at university: contextual approach |
Authors: | Митева, Т. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | БГУ |
Abstract: | Данная статья посвящена проблеме применения контекстного подхода в обучении иностранным языкам в вузе. В контекстном обучении отражается современная тенденция объединения дисциплины «Иностранный язык» и будущей профессиональной деятельности. Автор отмечает, что, обучаясь в вузе, студентам необходимо улучшать свой уровень иноязычной коммуникативной компетенции, которая связана с их будущей профессией. Контекстный подход к обучению расширяет возможности преподавания, поощряет студентов изучать язык, используя его как реальное средство общения. Единой формулы для такого типа обучения не существует, но существуют определенные модели, подразумевающие интеграцию изучения языка и изучения контента, или даже скорее изучение языка через изучение контента. |
Abstract (in another language): | This article is devoted to the problem of using a contextual approach in teaching foreign languages at a university. Contextual learning reects the current trend of combining the discipline "Foreign language" and future professional activity. The author notes that while studying at the university, students need to improve their level of foreign language communicative competence, which is related to their future profession. The contextual approach to learning expands teaching opportunities, encourages students to learn a language using it as a real means of communication. There is no single formula for this type of learning, but there are certain models implying the integration of language learning and content learning, or even rather language learning through content learning. |
Description: | Ключевые слова: контекст; контекстное обучение; профессиональная деятельность; лингвистические единицы; интеграция преподавания. = Keywords: context, contextual learning; professional activity; linguistic units; integration of teaching. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/291537 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 12. - 2022. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
miteva_Lang_practice_2022.pdf | 225,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.