Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289855
Title: Производство и распространение контента на цифровых платформах: оценка вовлеченности аудитории
Other Titles: Production and Distribution of Content on Digital Platforms: Evaluation of Audience Engagement
Authors: Градюшко, Александр Александрович
Hradziushka, Aleksandr
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 21-Nov-2022
Publisher: БГТУ
Citation: Труды БГТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. – 2022. – № 2 (261). – С. 43–49.
Abstract: В статье рассматриваются показатели вовлеченности аудитории сайтов белорусских региональных СМИ, их аккаунтов в социальной сети Instagram, а также определяются факторы, влияющие на продвижение массмедийного контента в цифровой среде. В результате технологических трансформаций цифровые платформы радикально изменили стратегии производства и распространения контента, технологии привлечения аудитории и монетизации медиа. Представлены результаты анализа вовлеченности аудитории интернет-ресурсов по таким показателям, как время на сайте, рециркуляция, показатель отказов и источники трафика. Проведен детальный анализ вовлеченности аудитории Instagram-аккаунтов региональных медиа на основе подсчета количества реакций на публикации. Высказывается мнение о важности выстраивания коммуникации с аудиторией в цифровой среде. Согласно полученным данным, наибольшую вовлеченность вызывают материалы с эмоциональной составляющей. Результаты исследования показали возрастающую роль цифрового видеоконтента в привлечении аудитории.
Abstract (in another language): The article examines the audience engagement indicators of Belarusian regional media websites and their Instagram accounts and determines the factors influencing the promotion of mass media content in the digital environment. As a result of technological changes digital platforms have radically changed the strategies of content production and distribution, technologies of audience engagement and media monetization. The article presents the results of the analysis of the audience engagement on the Internet resources according to such indicators as time on site, recirculation, bounce rate and traffic sources. A detailed analysis of the audience engagement of Instagram-accounts of regional media based on the calculation of the number of reactions to publications is carried out. An opinion is expressed about the importance of building communication with the audience in the digital environment. According to the data obtained, materials with an emotional component provoke the greatest engagement. The results of the study showed the increasing role of digital video content in attracting the audience.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289855
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Кафедра периодической печати и веб-журналистики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hradziushka_engagement.pdf246,7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.