Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289577
Title: Запоминание лексических единиц как отражение уровня владения языками
Authors: Ерчак, Н. Т.
Левчук, Е. В.
Мороз, Ж. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 3. - С. 40-44.
Abstract: В статье проверяется гипотеза о том, насколько достигнутый уровень владения несколькими языками может проявиться в результативности запоминания заданного одинакового количества слов на этих языках. У данной проблемы прослеживается и второй аспект – результативность запоминания можно рассматривать в качестве индикатора уровня владения каждым из рассматриваемых языков. Проверка гипотезы осуществлена в эксперименте, в котором приняли участие студенты и школьники. Полученные результаты свидетельствуют в пользу высказанной гипотезы.
Abstract (in another language): It is hypothesized that the attained level of a language competence may influence the effectiveness of memorizing a proposed amount of most common words, derived from the language. There’s another aspect of the problem: the results of memorization might be regarded as an indicator of the language competence. The hypothesis was tested in an experiment in which students and senior pupils took part. The hypothesis turned out to be well-grounded.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/289577
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ерчак_ВШ_2022-3-040-044.pdf287,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.