Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/289231
Title: | Реалити-шоу как средство психологической помощи в условиях пандемии |
Other Titles: | Reality show as a way of psychological help in the pandemic situation / Li Zheng |
Authors: | Ли Чжэн |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 24-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 3 лістап. 2022 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: Л. Р. Хмель (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2022. – С. 286-288. |
Abstract: | В статье рассматривается новый вид реалити-шоу на телевидении КНР – документальные реалити-шоу, сосредоточенные на эмоциональном состоянии участников, психологических переживаниях зрителей. Такие телепрограммы помогают справиться с депрессией и одиночеством, снимают психологическое напряжение людей, находящихся в условиях вынужденной самоизоляции во время пандемии коронавирусной инфекции COVID-19 |
Abstract (in another language): | The article discusses a new type of reality show of Chinese television – documentary reality shows, which focus on the emotional state of the participants, the psychological experiences of the audience. This type of TV programs helps to cope with depression and loneliness, relieves the psychological stress of people who are in forced self-isolation during the COVID-19 pandemic |
Description: | Частка I. Журналістыка на сучасным этапе: гісторыя, тэорыя, практыка. Раздзел ІІI. Аўдыявізуальныя СМІ: ад вытокаў да эпохі лічбавых тэхналогій |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/289231 |
ISBN: | 978-985-881-433-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
286-288.pdf | 862,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.