Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/289167
Title: | Алгоритм подготовки к изданию белорусского детского журнала «Качели» |
Other Titles: | Algorithm of preparation for the publication of the Belarusian children’s magazine «Swing» / K. V. Kulikova |
Authors: | Куликова, К. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 24-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 3 лістап. 2022 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: Л. Р. Хмель (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2022. – С. 66-69. |
Abstract: | На основе интервью с главным редактором журнала «Качели» автор статьи описывает специфику этапов создания номера детского издания. Анализируются дизайнерские нововведения и содержательные стратегии, используемые для совершенствования современного детского журнала. Характеризуется взаимодействие редакции издания с целевой аудиторией. Оценивается перспектива применения опыта журнала «Качели» в редакциях других журналов для детей |
Abstract (in another language): | Based on an interview with the editor-in-chief of the magazine «Swing», the author of the article describes the specifics of the stages of creating a children’s edition. Design innovations and content strategies used to improve a modern children’s magazine are analyzed. The interaction of the editorial office of the publication with the target audience is characterized. The prospect of applying the experience of the magazine «Swing» in the editorial offices of other magazines for children is evaluated |
Description: | Частка I. Журналістыка на сучасным этапе: гісторыя, тэорыя, практыка. Раздзел I. Журналістыка ва ўмовах лічбавізацыі медыяпрасторы |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/289167 |
ISBN: | 978-985-881-433-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Журналістыка – 2022: стан, праблемы і перспектывы |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.