Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/287262| Title: | Социально-педагогические аспекты учебной деятельности в вузе в условиях развивающего обучения |
| Authors: | Пузенко, И. Н. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | Минск : РИВШ |
| Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 2. - С. 8-11. |
| Abstract: | Одна из главных задач в сфере высшего образования на современном этапе – реализация качественного, компетентностного подхода к обучению, создание благоприятных условий для образовательной деятельности, которая динамично совершенствуется, перестраивается, развивается и занимает одно из центральных мест в теории учебной деятельности. Умение учиться и навыки оперировать профессиональными знаниями, умениями и качествами закладываются, формируются и проявляются в процессе динамичного учебного взаимодействия обучающего и обучающихся. |
| Abstract (in another language): | One of the main problem of the modern system of higher education at the present development stage is the implementation of a high-quality, competence-based approach to learning, the creation of favorable conditions for educational activities, which are dynamically improved, rebuilt and developed as society is modernized, occupying one of the central places in the theory of educational activities. Teaching the ability to study in institutions of higher education and the skills to operate with professional knowledge, skills and qualities are laid down, formed and manifested in the process of direct educational interaction between the teacher and students. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/287262 |
| ISSN: | 2076-4383 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2022, №2 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Пузенко_ВШ_2022-2-008-011.pdf | 292,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

