Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/286463
Title: | Социальные последствия цифровой трансформации образования в условиях коронакризиса |
Other Titles: | Social consequences of the education digital transformation in the conditions of the coronacrisis / A. G. Davidovsky, N. V. Lapitskaya |
Authors: | Давыдовский, А. Г. Лапицкая, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Науковедение ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. – 2022. – № 2. – С. 56-65 |
Abstract: | Представлен биоинспирированный квазимолекулярный алгоритм сценарного анализа, на основе которого предложены семь сценариев социальных последствий цифровой трансформации образования и пять сценариев социальных и социотехнических последствий пандемии COVID-19. Отмечается, что сценарный подход является эффективным инструментом системного анализа и прогнозирования различных вариантов социальной активности интернет-пользователей в условиях коронакризиса. |
Abstract (in another language): | A bioinspired quasi-molecular scenario analysis algorithm has been developed, on the basis of which seven scenarios of the social consequences of the digital transformation of education, as well as five scenarios of the development of the social consequences of the COVID-19 pandemic, have been proposed. The scenario approach is an effective tool for system analysis and forecasting of various variants of social activity of Internet users in the conditions of the coronacrisis. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/286463 |
ISSN: | 2521-6821 |
DOI: | 10.33581/2521-6821-2022-2-56-65 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.