Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286041
Title: Эвристическая природа традиционной лингводидактики и межкультурной коммуникации
Other Titles: The heuristic nature of traditional linguodidactics and intercultural communication / A. N. Ovchinnikova
Authors: Овчинникова, А. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам = Міжкультурная камунікацыя і прафесійна арыентаванае навучанне замежным мовам : материалы ХV Междунар. науч. конф., посвящ. 100-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 29 окт. 2021 г. / редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 357-363.
Abstract: Процессы воспитания и обучения как культурные константы имеют эвристическую природу. В истории мировой культуры, с момента возникновения языка и первых письменных систем его фиксации, эвристический диалог в воспитании и обучении способствовал непрерывному процессу познания мира, накопления и сохранения знаний. В современной научной парадигме преподавания иностранных языков эвристические способы деятельности актуализируются на всех уровнях лингводидактики и межкультурной коммуникации. Консервативность методов обучения письму, чтению и говорению обусловлена исконным предназначением воспитывать в обучении. Контроль за воспитанием и обучением личности представляет собой результат длительного исторического развития и восходит к традиционным факторам культуры. Эвристический диалог как традиционный и уникальный инновационный метод обучения обеспечивает эффективный доступ к знаниям и способствует гармоничной межкультурной коммуникации
Abstract (in another language): The processes of education and training as cultural constants are of heuristic nature. In the history of world culture, since the emergence of language and the first written systems of its fixation, heuristic dialogue in education and training has contributed to the continuous process of learning about the world, accumulating and preserving knowledge. In the modern scientific paradigm of teaching foreign languages, heuristic methods of activity are actualized at all levels of linguodidactics and intercultural communication. The conservative methods of teaching writing, reading, and speaking are due to the primordial purpose to bring up through teaching. Control over upbringing and education of an individual is the result of long-term historical development and goes back to the traditional factors of culture. Heuristic dialogue as a traditional and unique innovative teaching method provides effective access to knowledge and promotes harmonious intercultural communication
Description: Секция 5. Традиционные образовательные технологии в обучении иностранным языкам в контексте модернизации системы высшего образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/286041
ISBN: 978-985-881-252-2
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
357-363.pdf332,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.