Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/286019
Title: | О роли культурного компонента в формировании грамматической компетенции |
Other Titles: | The impact of cultural component in the formation of grammatical competence / G. I. Akhrymenia |
Authors: | Ахрименя, Г. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам = Міжкультурная камунікацыя і прафесійна арыентаванае навучанне замежным мовам : материалы ХV Междунар. науч. конф., посвящ. 100-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 29 окт. 2021 г. / редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 273-275. |
Abstract: | Статья рассматривает некоторые проблемы, касающиеся обучения грамматики на продвинутом этапе с использованием аутентичных ресурсов. Особое внимание уделяется влиянию культурных различий на выполнение грамматических заданий. Автор анализирует критерии оценивания грамматической работы с учетом культурного компонента, предлагает методы повышения мотивации студента |
Abstract (in another language): | The article considers some of the problems related to teaching grammar at an advanced stage using authentic resources. Particular attention is focused on the impact of cultural differences in the performance of grammar tasks. The author analyzes the criteria for assessing grammatical work taking into account the cultural component, suggests methods to increase student motivation |
Description: | Секция 3. Языковая парадигма в обучении иностранным языкам |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/286019 |
ISBN: | 978-985-881-252-2 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
273-275.pdf | 220,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.