Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/285691
Title: | Новые тенденции в оценивании продуктивной самостоятельной учебной деятельности студентов |
Other Titles: | New trends in the assessment of students’ productive independent learning activities / T. P. Dyubkova-Zhemosek |
Authors: | Дюбкова-Жерносек, Т. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сб. науч. ст. : в 4 ч. / ГУО «РИВШ» ; редкол.: В. А. Гайсёнок (пред.) [и др.]. – Минск : РИВШ, 2022. – Вып. 22. – Ч. 4. – С. 95-103. |
Abstract: | Обсуждаются новые тренды в оценивании самостоятельной учебной деятельности обучающихся на современном этапе: оценивание личностных достижений, возрастание роли взаимооценки и самооценки, оценивание с помощью эксплицитных критериев оценки, оценивание как конструктивная обратная связь (развивающее оценивание), оценивание процесса учебной деятельности и др. В качестве примера осуществляется оценивание на основе открытого задания в рамках управляемой самостоятельной работы студентов. |
Abstract (in another language): | New trends in the assessment of independent learning activities of students at the present stage are discussed: assessment of personal achievements, an increase of mutual assessment and self-assessment role, assessment using explicit evaluation criteria, assessment as constructive feedback (developmental assessment), learning process activities assessment, etc. As an example, assessment is carried out on the basis of an open task within the framework of controlled independent work of students. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/285691 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Статьи кафедры экологии человека |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
95-103.pdf | 349,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.