Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/285691
Title: Новые тенденции в оценивании продуктивной самостоятельной учебной деятельности студентов
Other Titles: New trends in the assessment of students’ productive independent learning activities / T. P. Dyubkova-Zhemosek
Authors: Дюбкова-Жерносек, Т. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Citation: Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сб. науч. ст. : в 4 ч. / ГУО «РИВШ» ; редкол.: В. А. Гайсёнок (пред.) [и др.]. – Минск : РИВШ, 2022. – Вып. 22. – Ч. 4. – С. 95-103.
Abstract: Обсуждаются новые тренды в оценивании самостоятельной учебной деятельности обучающихся на современном этапе: оценивание личностных достижений, возрастание роли взаимооценки и самооценки, оценивание с помощью эксплицитных критериев оценки, оценивание как конструктивная обратная связь (развивающее оценивание), оценивание процесса учебной деятельности и др. В качестве примера осуществляется оценивание на основе открытого задания в рамках управляемой самостоятельной работы студентов.
Abstract (in another language): New trends in the assessment of independent learning activities of students at the present stage are discussed: assessment of personal achievements, an increase of mutual assessment and self-assessment role, assessment using explicit evaluation criteria, assessment as constructive feedback (developmental assessment), learning process activities assessment, etc. As an example, assessment is carried out on the basis of an open task within the framework of controlled independent work of students.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/285691
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Статьи кафедры экологии человека

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
95-103.pdf349,93 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.