Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/285128
Title: | Интеграция принципов «зеленой экономики» в учебный процесс в рамках экономических дисциплин |
Other Titles: | Integration of the principles of «green economy» into the educational process within the framework of economic disciplines / L. Kuzina |
Authors: | Кузина, Л. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Сахаровские чтения 2022 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2022 : environmental problems of the XXI century : материалы 22-й Международной научной конференции, 19–20 мая 2022 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2022. – Ч. 1. – С. 38-42. |
Abstract: | В статье рассматриваются опыт и проблемы интегрирования принципов «зеленой экономики» в учебный процесс в рамках экономических дисциплин на примере МГЭИ им. А. Д. Сахарова БГУ. В результате исследования был сделан следующий вывод: для перехода к образованию в интересах «зеленого» развития требуются создание новой образовательной среды университета. Для этого необходимо внести изменения в содержании стандартов, учебных планов, программ, совершенствовать компетенции преподавателей |
Abstract (in another language): | The article discusses the experience and problems of integrating the principles of «green economy» into the educational process within the framework of economic disciplines on the example of the Moscow State Institute of Economics. A. D. Sakharova BSU. As a result of the study, the following conclusion was made: the transition to education in the interests of «green» development requires the creation of a new educational environment for the university. To do this, it is necessary to make changes in the content of standards, curricula, programs, and improve the competencies of teachers |
Description: | Экологическое образование в интересах устойчивого развития |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/285128 |
ISBN: | 978-985-880-236-3 (ч. 1); 978-985-880-237-0 (общ.) |
DOI: | 10.46646/SAKH-2022-1-38-42 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Сахаровские чтения 2022 года: экологические проблемы XXI века |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.