Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/285086
Title: Журналистика данных в корпоративных медиа
Other Titles: Data journalism in corporate media / V. V. Bondarchik
Authors: Бондарчик, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные медиа в процессе реализации государственной политики Республики Беларусь [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 июня 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. М. Самусевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 21-25.
Abstract: Анализируется опыт корпораций по использованию данных в целях создания медиаматериалов. Отмечается, что элементы дата-журналистики присутствуют скорее в крупных компаниях, обладающих большим количеством внутренних данных. В белорусских корпоративных СМИ работа по анализу данных компаний-учредителей с целью создания журналистских материалов практически не ведется
Abstract (in another language): The experience of corporations in using data to create media materials is analyzed. It is noted that the elements of data journalism are more likely to be present in large companies with a considerable amount of internal data. In the Belarusian corporate media, of the work on the analysis data of the parent companies for the purpose of creating journalistic of creating in order to create journalistic materials is practically not carried out
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/285086
ISBN: 978-985-881-277-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Корпоративные медиа в процессе реализации государственной политики Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21-25.pdf352,81 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.