Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/284357
Title: Роль системного подхода в процессе разработки учебного пособия «Философия»
Other Titles: The systematic approach role in «The philosophy» tutorial’s elaborating / S. Miziakina
Authors: Мизякина, С. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 7–8 апр. 2022 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2022. – С. 587-591.
Abstract: В статье рассмотрены возможности применения системного подхода как методологической основы для разработки учебного пособия по учебной дисциплине «Философия». Исходя из понимания учебного пособия как системы, обозначены его основные функции, определены главные внутренние и внешние системообразующие факторы, выявлены основные субстратные и процессуальные элементы пособия, указан основной принцип объединения элементов, проанализированы пространственные, генетические, функциональные, структурные связи, горизонтальная и вертикальная структура учебного пособия «Философия»
Abstract (in another language): This article outlines the possibilities in applying a systematic approach to the development of the tutorial on philosophy. In doing so its main functions are outlined; the main internal and external system-forming factors are identified; the main substrate and procedural elements of the tutorial are identified; the basic principle of combining elements is indicated; spatial, genetic, functional structural connections, horizontal and vertical structure of the tutorial on philosophy are analyzed
Description: 6. Гуманитарные аспекты современного бизнес-образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/284357
ISBN: 978-985-7214-58-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
587-591.pdf310,05 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.