Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/283237
Title: | Учёт когнитивных и этнопсихологических особенностей китайской культуры в процессе преподавания русского языка как иностранного |
Other Titles: | Taking into account the cognitive and ethnopsychological features of Chinese culture in the process of teaching Russian as a foreign language / О. А. Vecher |
Authors: | Вечер, О. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы VIII Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 22 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 29-32. |
Abstract: | В статье рассматривается вопрос обучения китайских студентов русскому языку с учетом особенностей их культуры, а также выявляются учебные стратегии, которые используют китайские студенты в процессе изучения русского языка. Одним из наиболее важных факторов эффективности учебного процесса является адекватность представлений преподавателей о студентах из Китая. Учет когнитивных и этнопсихологических особенностей китайских студентов не только способствует формированию прочных грамматических навыков, но и обеспечит развитие устно-речевых умений на русском языке. В статье используются такие методы, как сравнительно-сопоставительный анализ и синтез |
Abstract (in another language): | Russian Russian language teaching is considered in the article, taking into account the peculiarities of their culture, as well as the educational strategies that Chinese students use in the process of learning the Russian language are identified. One of the most important factors of the effectiveness of the educational process is the adequacy of teachers' ideas about students from China. Taking into account the cognitive and ethnopsychological characteristics of Chinese students not only contributes to the formation of strong grammatical skills, but also ensures the development of oral and speech skills in Russian. The article uses such methods as comparative analysis and synthesis |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/283237 |
ISBN: | 978-985-881-233-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.