Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280852
Title: Динамика профессиональной самоидентификации курсантов военного вуза
Other Titles: The dynamics of military students’ profess ional self-identification / D. U. Rudzenkou
Authors: Руденков, Д. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексные проблемы общественных наук
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. – 2022. – № 1. – С. 109-123
Abstract: Рассмотрены вопросы профессиональной самоидентификации курсантов военного вуза. За теоретическую основу данной работы взята нормативная модель самоидентификации, выстроенная в концептуальной традиции культурно-исторического подхода в психологии. Представлены результаты исследования, проведенного на базе учреждения образования «Военная академия Республики Беларусь». Выявлены и проанализированы особенности динамики профессиональной самоидентификации курсантов военного вуза. Показано, что процесс профессиональной самоидентификации протекает неравномерно. Обнаружено, что динамика развития каждого из структурных компонентов профессиональной самоидентификации также имеет свои особенности. Сделан вывод о том, что динамика профессиональной самоидентификации неразрывно связана с образовательным процессом и носит индивидуальный характер, обусловленный личностными особенностями курсанта.
Abstract (in another language): The article deals with the issues of cadets’ professional self-identification in a military educational establishment. The theoretical basis of the study is the normative model of self-identification built according to the conceptual tradition of cultural-historical approach in psychology. The results of the research carried out in the educational establishment «Military Academy of the Republic of Belarus» are presented. The peculiarities of dynamics of military students’ professional self-identification are revealed and analysed. The process of professional self-identification is characterised by uneven development. The development dynamics of the professional self-identification structural components also has specific features. The dynamics of professional self-identification is strongly connected with the educational process and is individual due to the personal characteristics of the cadet.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280852
ISSN: 2520-2251
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
109-123.pdf414,06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.