Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/280178
Title: | Изучение иностранного языка как способ развития эмоционального интеллекта |
Other Titles: | Learning a foreign language as a way to develop emotional intelligence / S. K. Rodion |
Authors: | Родион, С. К. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти М. А. Черкаса, Респ. Беларусь, Минск, 24–25 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 181-184. |
Abstract: | В статье рассматривается понятие эмоционального интеллекта в целом и роль изучения иностранного языка как способа развития эмоционального интеллекта в частности. Автор рассуждает о важности эмоционального интеллекта для современного студента, а также предлагает к рассмотрению некоторые социальные технологии, которые способствуют развитию эмоционального интеллекта студентов |
Abstract (in another language): | The paper deals with the concept of emotional intelligence in general and the role of learning a foreign language as a way to develop emotional intelligence in particular. The author talks about the importance of emotional intelligence for a modern student and alongside with this, offers to consider certain social technologies which contribute to the development of students’ emotional intelligence |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/280178 |
ISBN: | 978-985-881-272-0 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
181-184.pdf | 687,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.