Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280178
Title: Изучение иностранного языка как способ развития эмоционального интеллекта
Other Titles: Learning a foreign language as a way to develop emotional intelligence / S. K. Rodion
Authors: Родион, С. К.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти М. А. Черкаса, Респ. Беларусь, Минск, 24–25 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 181-184.
Abstract: В статье рассматривается понятие эмоционального интеллекта в целом и роль изучения иностранного языка как способа развития эмоционального интеллекта в частности. Автор рассуждает о важности эмоционального интеллекта для современного студента, а также предлагает к рассмотрению некоторые социальные технологии, которые способствуют развитию эмоционального интеллекта студентов
Abstract (in another language): The paper deals with the concept of emotional intelligence in general and the role of learning a foreign language as a way to develop emotional intelligence in particular. The author talks about the importance of emotional intelligence for a modern student and alongside with this, offers to consider certain social technologies which contribute to the development of students’ emotional intelligence
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/280178
ISBN: 978-985-881-272-0
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
181-184.pdf687,71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.