Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/280174
Title: | Проблема мотивации обучения иностранному языку в неязыковом вузе |
Other Titles: | The problem of motivation for teaching a foreign language in a non-linguistic higher education institution / A. A. Bosak |
Authors: | Босак, А. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. памяти М. А. Черкаса, Респ. Беларусь, Минск, 24–25 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 160-164. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема мотивации изучения иностранного языка. Автор подчеркивает, что цель обучения иностранному языку в неязыковом вузе заключается в формировании коммуникативной и профессиональной компетенции студентов, которая предполагает умение пользоваться иностранным языком на практике, описывает эффективные пути и методические приемы повышения мотивации студентов |
Abstract (in another language): | The article deals with the problem of motivation for learning a foreign language. The author emphasizes that the goal of teaching a foreign language in a non-linguistic university is to form the communicative and professional competence of students, which involves the ability to use a foreign language in practice, describes effective ways and methodological techniques to increase students' motivation |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/280174 |
ISBN: | 978-985-881-272-0 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
160-164.pdf | 691,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.