Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/278197
Title: Актуальность проблемы формирования кросс-культурной компетенции у будущих преподавателей иностранного языка
Other Titles: The relevance of cross-cultural competence formation among future foreign language teachers / A.V. Smolskaya
Authors: Смольская, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 139-143.
Abstract: В статье рассматриваются понятие и структура кросс-культурной компетенции, представлены результаты диагностики ее сформированности у студентов педагогических специальностей. Автор приводит средства формирования кросс-культурной компетенции, одним из которых является электронный образовательный ресурс
Abstract (in another language): The article provides the definition and structure of cross-cultural competence, presents the results of diagnosing its formation among students of pedagogical specialties. The author introduces the means of forming cross-cultural competence, one of which is an electronic educational resource
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/278197
ISBN: 978-985-881-267-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
139-143.pdf524,73 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.