Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/277641
Title: | Пространство творческого развития и саморазвития как средство формирования творческой личности будущего учителя |
Authors: | Гимпель, Л. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 6. - С. 30-35. |
Abstract: | В статье на основании авторской интерпретации понятий «творческая личность будущего учителя», «формирование творческой личности будущего учителя» обоснованы сущность, ведущие характеристики и структура пространства творческого развития и саморазвития (ПТРС). Показано, что ПТРС, интегрируя в себе ряд малых пространств (предметно-деятельностное, информационно-образовательное, проблемно-ситуативное, профессионального становления, культурно-образовательное, инновационно-творческое и личностное пространство студента) обеспечивает формирование творческой личности будущего учителя. |
Abstract (in another language): | In the article on the basis of the author’s interpretation of the terms «creative personality of a future teacher», «formation of the creative personality of a future teacher» the main characteristics and the structure of the space of creative development and self-development are given. It’s shown that the space of creative development and self-development as integration of smaller spaces (subject-acting, informative-educational, problematic-situational, cultural-educational, innovative-creative, personal and the space of professional growth) ensures the formation of the creative personality of a future teacher. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/277641 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021, №6 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Гимпель_ВШ_2021-6-030-035.pdf | 351,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.