Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276951
Title: Об использовании в современных педагогических практиках опыта школы УНОВИС
Other Titles: On the use of UNOVIS school experience in modern pedagogical practices / T. O. Bembel
Authors: Бембель, Татьяна Олеговна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 апр. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Ю. Фролова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 3-8.
Abstract: Современные практики обучения искусствам, архитектуре, дизайну стремительно изменяются в связи с наступлением техногенной цивилизации. Привнося в процессы обучения и творчества небывалые возможности, технологии приносят и новые проблемы. Чтобы найти их решение, педагоги обращаются к историческому опыту школ, возникших и действовавших в переломные цивилизационные моменты. В докладе рассматривается недавний пример обращения к опыту школы УНОВИС студентов специальности Графический дизайн
Abstract (in another language): Modern practices of teaching arts, architecture, design are rapidly changing due to the emergence of technogenic civilization. Bringing unprecedented opportunities to learning and creativity processes, technology also brings new challenges. To find their solution, teachers turn to the historical experience of schools that emerged and operated at critical civilizational moments. The report examines a recent example of drawing on the experience of the UNOVIS school for students of the graphic design specialty
Description: Раздел 1. Учебно-методические основы профессиональной подготовки дизайнеров
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/276951
ISBN: 978-985-881-251-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3-8.pdf1,66 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.