Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/275619
Title: Стратегии предпринимательства в сфере гостеприимства в условиях пандемии COVІD-19
Other Titles: Enterprise strategies in the field of hospitality in the condition of crisis during the COVID-19 pandemic / А. O. Leshchenko, L. B. Demydchuk
Authors: Лещенко, А. О.
Демидчук, Л. Б.
Keywords: ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Организация и управление
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Внутренняя торговля. Туристско-экскурсионное обслуживание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы II Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Минск, 27 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), Б. Н. Паньшин, А. А. Королёва. – Минск : БГУ, 2021. – С. 163-167.
Abstract: Исследованы актуальные вопросы информационной сервизации в системе услуг индустрии гостеприимства во время процессов трансформации ее инфраструктуры и требований к организации и особенностей предоставления в условиях кризиса во время пандемии COVІD-19. Рассмотрен процесс перестройки под цифровые технологии предпринимательских процессов, когда актуальным становится элемент принятия делового решения по инвестициям, включая приобретение нужного программного обеспечения, технического перевооружения и обучения персонала, развитие на предприятии диджитального способа мышления; предпосылки встраивания информационных услуг и консультаций в материально-вещественное производство и его основания. Исследованы составляющие современных инноваций в индустрии гостеприимства. Сделан вывод, что основными задачами стимулирования инновационной деятельности отрасли индустрии гостеприимства являются: развитие институциональных основ интеграции научной, инновационной, производственной сфер; преобразования научной составляющей в активный фактор накопления инновационного потенциала этой отрасли; формирование ее эффективной инновационной инфраструктуры
Abstract (in another language): Topical issues of information service in the system of services of the hospitality industry during the transformation processes of its infrastructure and the requirements for the organization and features of provision in the context of the crisis during the COVID-19 pandemic are investigated. The process of restructuring for digital technologies of entrepreneurial processes is considered, when the element of making a business decision on investments becomes relevant, including the acquisition of the necessary software, technical re-equipment and personnel training, the development of a digital way of thinking at the enterprise; preconditions for the integration of information services and consultations into material production and its foundations. The components of modern innovations in the hospitality industry have been investigated. It is concluded that the main objectives of stimulating innovation in the hospitality industry are: development of the institutional framework for the integration of scientific, innovation, production spheres; transformation of the scientific component into an active factor in the accumulation of the innovative potential of this industry; formation of its effective innovation infrastructure
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/275619
ISBN: 978-985-881-238-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Цифровая трансформация – шаг в будущее

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
163-167.pdf238,23 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.