Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/275266
Title: Логистический подход в обучении сту­дентов­-механиков
Other Titles: Logistic approach on training mechanics students / D. G. Medvedev
Authors: Медведев, Д. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Механика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2021. – № 2. – С. 18-23
Abstract: Описываются способы реализации образовательной логистики при подготовке студентов-­механиков в классическом университете с учетом объема учебной нагрузки и специфики будущей профессиональной деятельности. Выделены этапы подготовки студентов (пропедевтический, базовый, профессионально ориентированный) и группы образовательных информационных потоков (основная, специальная и дополнительная), которые определяются степенью корреляции инвариантных фундаментально­академических и вариативных профессионально ориентированных компонентов содержания образования.
Abstract (in another language): On the basis of taking into account the volume of academic burden and the specifics of future professional activity, the article describes ways to implement educational logistics in the training of mechanical engineering students at a classical university. Three stages (pro­therapeutic, basic training, vocational­oriented training) and three groups of educational in­ formation flows of students training (basic, special and additional) are identified, which are determined by the degree of correlation of invariant fundamental­academic and variable vocational­oriented components of educational content.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/275266
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18-23.pdf352,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.