Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/274780
Title: Теоретические подходы к использованию информационно-коммуникационных технологий в образовании в контексте информационной безопасности страны
Other Titles: Theoretical approaches to the use of information and communication technologies in education in the context of the information security of the country / S. V. Zelenko
Authors: Зеленко, С. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. = Journal of the Belarusian State University. Journalism. - 2021. - № 2. - С. 4-8.
Abstract: Представлен расширенный обзор научно- теоретических источников по проблематике использования в образовательной деятельности учреждений высшего образования информационно-коммуникационных технологий. Исследованы негативные и позитивные тенденции применения новых технологий в образовательном процессе, определены критерии формирования учебного контента, представленного в цифровой форме, доказано преимущество использования электронных средств обучения для реализации традиционных принципов дидактики. Исходя из функциональных особенностей информационно- коммуникационных технологий, формулируются задачи и принципы обучения на современном этапе.
Abstract (in another language): The article presents an extended review of scientific and theoretical sources on the use of information and communication technologies in educational activities of higher educational institutions. The paper investigates negative and positive trends in the use of new technologies in the educational process, defines the criteria for the formation of educational content presented in digital form, and proves the advantage of using electronic teaching aids for the implementation of traditional principles of didactics. Based on the functional characteristics of information and communication technologies, the tasks and principles of education at the present stage are formulated
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/274780
ISSN: 2788-6638
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4-12.pdf408,05 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.