Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/274586
Title: | Нетрадиционные варианты проведения лекционных занятий в учреждении высшего образования |
Authors: | Сапего, Е. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 4. - С. 26-29. |
Abstract: | В статье представлены результаты анализа традиционного способа обучения в форме академической лекции. Рассмотрены ее возможные альтернативные варианты. Обоснованы причины неэффективности проведения лекции в монологической форме. Приведен персональный опыт автора, полученный при использовании дополнительных современных технологий при проведении лекционных занятий. Сделаны выводы о важности активности и вовлеченности студентов в лекционное занятие. Нашло подтверждение утверждение о необходимости преподавателю получения обратной связи в качестве подтверждения успешного усвоения студентами лекционного материала. |
Abstract (in another language): | The results of the analysis of the traditional method of teaching in the form of an academic lecture are presented. Its possible alternatives have been studied. The reasons for the ineffectiveness of conducting a lecture in a monological form are substantiated. The author’s personal experience gained by using additional modern technologies in conducting lectures with students is presented. Conclusions are drawn about the importance of student’s activity and involvement in the lecture class. The statement about the need for the teacher to receive feedback as a confirmation of the successful assimilation of the lecture material by the students was confirmed. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/274586 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Сапего_ВШ_2021-4-026-029.pdf | 288,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.