Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273416
Title: Процессы и механизмы формирования межкультурной деловой коммуникации
Other Titles: Processes and mechanisms of formation of intercultural business communication / A. I. Basova
Authors: Басова, А. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2021
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2021 : стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 23-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 100-годдзю Берарус. дзярж. ун-та, Мінск, 11 лістап. 2021 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2021. – С. 310-313.
Abstract: В статье дается характеристика межкультурной деловой коммуникации в аспекте преподавания деловой коммуникации. Описываются процессы и механизмы, лежащие в основе восприятия партнера по общению, принадлежащего к другой культуре. Обосновывается роль перцептивной готовности к межкультурному общению в процессе взаимодействия
Abstract (in another language): The article describes characteristics of intercultural business communication in the aspect of teaching business communication. There are described processes and mechanisms how communication partner from another culture is perceived. The author substantiates the role of perceptual readiness for intercultural communication in the process of interaction
Description: Частка І. Раздзел IV. Медыялінгвістыка і рэдагаванне
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273416
ISBN: 978-985-881-229-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Журналістыка – 2021: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
310-313.pdf302,74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.