Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273326
Title: Вклад стратегической коммуникации в формирование и продвижение территории
Other Titles: The contribution of strategic communication to formation and promotion of the territory / E. M. Yelovaya
Authors: Еловая, Е. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2021 : стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 23-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 100-годдзю Берарус. дзярж. ун-та, Мінск, 11 лістап. 2021 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2021. – С. 520-524.
Abstract: Рассмотрены основные вопросы, связанные с формированием коммуникации территории. Показано, что высоким потенциалом для формирования и продвижения территории обладает стратегическая коммуникация. Применение стратегической коммуникации актуально для повышения ценности территорий в различных масштабах, от зарождения идеи позиционирования территории почти с нуля до стратегий национального брендинга, от постановки целей до создания известности или развития чувства принадлежности местных сообществ к территории, в частности, путем использования хорошо зарекомендовавших себя в зарубежной практике коммуникационных технологий, таких, как сторителлинг и партисипативная коммуникация
Abstract (in another language): The main issues related to the formation of territory communication are considered. It is shown that strategic communication has a high potential for shaping and promoting a territory. The application of strategic communication is relevant to enhance the value of territories at different scales, from the origin of the idea of territory positioning almost from scratch to national branding strategies, from goal­setting to creating awareness or developing a sense of local community belonging to the territory, particularly through the use of communication technologies, such as storytelling and participatory communication, well established in foreign practice
Description: Частка І. Раздзел VII. Глабальная прастора камунікацыі
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273326
ISBN: 978-985-881-229-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Журналістыка – 2021: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
520-524.pdf337,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.