Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/272653
Title: | Некоторые приёмы и методы активизации процесса по обучению аудированию |
Other Titles: | Some techniques and practices to facilitate undergaduates’ listening skills |
Authors: | Шмидт, Т. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | БГУ |
Abstract: | Большая часть времени, которое мы проводим в общении с окружающими, уделено именно слушанию, поэтому крайне важно то, чтобы изучающие английский в качестве иностранного языка овладели навыком аудирования в полном объеме и умели применить его в различных ситуациях реальной жизни. В статье уделяется внимание разнообразным методам и приёмам, помогающим активизировать эту работу как на занятиях, так и при подготовке дома. Кроме того, приводятся примеры упражнений и видов деятельности, являющихся мотивирующими и привлекательными для самих студентов. |
Abstract (in another language): | Most of the time we spend communicating with others is devoted to listening, so it is ex-tremely important that students of English as a foreign language should master their listening skills in full and be able to apply them in various real-life situations. The article draws attention to various methods and techniques which help to facilitate this work both in the classroom and when preparing at home. In addition, examples of exercises and activities that are motivating and attractive also to students are given. |
Description: | Ключевые слова: аудирование, навык, понимание на слух, трудности, ситуация из реальной жизни. = Keywords: active listening, skills, listening comprehension, difficulties, real-life situation. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/272653 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 11. - 2021. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
shmidt_Lang_practice_2021.pdf | 238,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.