Tibo
Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272636
Title: Мультикультурный подход к преподаванию иностранного языка
Other Titles: Multicultural approach to teaching a foreign language
Authors: Жуковец, О. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: БГУ
Abstract: В статье рассмотрены преимущества мультикультурного подхода к обучению иностранному языку. Сформулированы принципы и стратегии преподавания в контексте дифференцированного подхода и диалога культур в условиях глобализации, а также его значение для подготовки будущих специалистов.
Abstract (in another language): The article covers the advantages of the multicultural approach to teaching a foreign language. The principles and strategies of teaching are formulated in the context of the differentiated approach and dialogue of cultures in the process of globalization, as well as its importance for the training of future specialists.
Description: Ключевые слова: мультикультурный подход; дифференцированный подход; многонациональный класс; глобализация; диалог культур. = Key words: multicultural approach; differentiated approach; multinational classroom; globalization; dialogue of cultures.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272636
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zhukovets_practice_2021.pdf258,08 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.