Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/272633
Title: | Речемыслительная задача как средство развития лексикона на иностранном языке |
Other Titles: | Cognition-communication tasks as a means of the second language lexicon development |
Authors: | Говорова Н. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | БГУ |
Abstract: | При овладении лексическим аспектом текстовой деятельности на первый план выступает семантическая функция языка как формы обобщения, присвоения и передачи опыта. Собственно-лингвистическая часть тезауруса личности, где знания о мире связаны с языковыми формами вербализации этих знаний, определяется как лексикон. Основой формирования иноязычного лексикона является эвристическая мыслительная задача, предметом поиска которой способ воплощения смысла в тексте либо его понимание. |
Abstract (in another language): | The semantic function of any language is primary in vocabulary study as it is the function of generalization, acquisition and communication of individual experience to other people. The lin-guistic part of the personal thesaurus where the picture of the world is verbalized can be defined as the lexicon. A second language lexicon formation is facilitated through solving a number of cognition-communication tasks on looking for the sense in the text and its implementation in it. |
Description: | Ключевые слова: текстовая деятельность, речемыслительная задача, лексикон, выбор и комбинирование лексических единиц, синтагматические и парадигматические связи. = Key words: text activities, lexicon, the choice and combination of vocabulary units, paradigmatic and syntagmatic links, cognition-communication tasks. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/272633 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 11. - 2021. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
govorova_Lang_practice_2021.pdf | 264 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.