Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272625
Title: Ролевая игра как инструмент в обучении студентов иностранному языку
Other Titles: Role play as a tool in teaching foreign languages to students
Authors: Туркина О. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: БГУ
Abstract: Данная статья посвящена проблеме организации ролевой игры в ходе преподавания иностранного языка. В статье обосновывается актуальность данной проблемы в ходе образовательной деятельности. Предлагается метод моделирования как способ исследования данного сегмента коммуникации в качестве эффективного исследовательского инструмента, который впоследствии получит практическое применение в ходе организации ролевой игры как образовательной практики. Коммуникативная ролевая игра рассматривается как особый тип дискурса, как дискурсная практика, к которым целесообразно применять методы и приемы дискурсного исследования. В статье приводится краткий обзор существующих теоретических моделей коммуникации, теоретическое видение коммуникативного процесса как структуры и системы, поэтому данное явление представляется сложным комплексом категорий исследования. Внимание сфокусировано на субъектах коммуникации, а именно, с точки зрения тех коммуникативных ролей, которые они на себя принимают в соответствии с той или иной коммуникативной ситуацией.
Abstract (in another language): This article is devoted to the problem of organizing a role-playing game in the course of teaching a foreign language. The article substantiates the relevance of this problem in the course of educational activities. A modeling method is proposed as a way to study this segment of communication as an effective research tool, which will subsequently receive practical application in the course of organizing a role-playing game as an educational practice. The communicative role-playing game is considered as a special type of discourse, as a discourse practice, to which it is advisable to apply the methods and techniques of discourse research. The article provides a brief overview of the existing theoretical models of communication, the theoretical vision of the communication process as a structure and system, therefore this phenomenon appears to be a complex set of research categories. Attention is focused on the subjects of communication, namely, from the point of view of those communicative roles that they assume in accordance with a particular communicative situation.
Description: Ключевые слова: эффективная коммуникация; дискурсная практика; коммуникативная ситуация; моделирование коммуникативного процесса; коммуникативные роли; модели коммуникации. = Keywords: effective communication; discourse practice; communicative situation; modeling of the communicative process; communicative roles; communication models.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272625
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
turkina_Lang_practice_2021.pdf264,07 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.