Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272611
Title: Опыт создания банка проблемно ориентированных заданий для обучения профессиональной межкультурной коммуникации
Other Titles: Experience in establishing the bank of problem-based assignments for teaching professional cross-cultural communication
Authors: Витченко, Л. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: БГУ
Abstract: В настоящей работе описывается опыт создания банка проблемно ориентированных заданий для обучения профессиональной межкультурной коммуникации на базовом уровне. В частности, приводятся примеры проблемно ориентированных заданий, соответствующих трехчастной структуре: ситуации общения, предмету общения, языковым/речевым средствам, задействованным в определенной ситуации общения для решения конкретной практической задачи.
Abstract (in another language): This article describes the experience in establishing the bank of problem-based assignments for teaching professional cross-cultural communication at the basic level. In particular, it outlines the examples of problem-based assignments which correspond to a three-part structure: a communicative situation, a subject of communication, language/speech means involved in a particular situation for solving a specific practical task.
Description: Ключевые слова: проблемно ориентированные задания; ситуация общения; предмет общения; языковые/речевые средства. = Key words: problem-based tasks; communicative situation; subject of communication; language/speech means.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272611
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vitchenko_Lang_practice_2021.pdf262,16 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.