Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271270
Title: | Online, offline and back, or to the specifics of the activity of the RFL teacher during the pandemic and after |
Other Titles: | Онлайн, офлайн и обратно, или к специфике деятельности преподавателя РКИ в период пандемии и после / Г.Г. Шутько |
Authors: | Shutko, G. G. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 382-385. |
Abstract: | The article examines the specifics of the activity of a teacher of Russian as a foreign language as an intermediary in the dialogue of cultures during the period of restrictive measures in the higher education system associated with the pandemic of a new coronavirus infection. Special attention is paid to the work of the teacher and the possible methods of teaching foreign students both in full-time education and in online format |
Abstract (in another language): | В статье исследуется специфика деятельности преподавателя русского языка как иностранного как посредника в диалоге культур в период ограничительных мер в системе высшего образования, связанных с пандемией. Особое внимание уделяется работе преподавателя и возможным методикам обучения иностранных студентов как при очной форме обучения, так и в онлайн-формате |
Description: | Раздел 6. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 6. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271270 |
ISBN: | 978-985-881-213-3 |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
382-385.pdf | 435,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.