Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271242
Title: Методические основы реализации интегрированного содержания обучения экономики в условиях новой украинской школы (профориентационный аспект)
Other Titles: Methodological bases for implementing the integrated content of economic learning in the conditions of the new Ukrainian school (proforientation aspect) / V.S. Yatsenko
Authors: Яценко, В. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 244-249.
Abstract: Профориентационная работа имеет важное значение на всех этапах обучения учащихся Новой украинской школы, но особенно это будет актуально в ближайшее время (к 2030 г.), что кардинально изменит рынок труда в стране и мире. Автор предлагает внедрять в средней и старшей школе интегрированные курсы (на примере «Экономика использования водных ресурсов» для 10 классов), что соответствует лучшему достижению Целей устойчивого развития 4 (ЦУР4). Статья рассчитана на учителей и методистов учреждений общего среднего образования
Abstract (in another language): Career guidance work is important at all stages of education for students of the New Ukrainian School, but this will be especially important in the near future (by 2030), which will radically change the labor market in the country and in the world. The author proposes to introduce integrated courses in middle and high school (for example, "Water Economics" for 10th grades), which correspond to the best achievement of Sustainable Development Goals 4 (SDG4). The article is intended for teachers and methodologists of institutions of general secondary education
Description: Раздел 4. Теория и практика естественнонаучного знания в системе гуманитарного образования = Section 4. Theory and practice of scientific knowledge in humanitarian education system
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271242
ISBN: 978-985-881-213-3
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
244-249.pdf496,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.