Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269880
Title: Методический аспект оценки конкурентоспособности предприятия на внешних рынкаx
Other Titles: Methodological aspect of assessing the enterprise’s competitiveness in foreign markets / T. Rybakova
Authors: Рыбакова, Т. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 104-108.
Abstract: В статье обоснована важность проблемы оценки конкурентоспособности предприятий, функционирующих на внешнем рынке. Установлено, что такое функционирование имеет определенную специфику, и выявлены ее наиболее существенные составляющие. Для оценки конкурентоспособности предприятия на внешних рынках предложено использование интегрального подхода с применением экспертных методов. Представлена система индикаторов оценки конкурентоспособности предприятия на внешнем рынке с описанием диапазона оценок. Определены цели использования предложенного способа оценки конкурентоспособности предприятия
Abstract (in another language): In the article, the importance of the problem of assessing the competitiveness of enterprises operating in the foreign market is substantiated. It has been established that operating in the foreign markets has certain specificity, and its most essential components are identified. To assess the competitiveness of an enterprise in foreign markets, it is proposed to use an integrated approach with the application of expert methods. A system of indicators for assessing the competitiveness of an enterprise in the foreign market with a description of the range of assessments is presented. The goals of using the proposed method for assessing the competitiveness of an enterprise are determined
Description: 1. Трансформация бизнес-моделей белорусских коммерческих организаций
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269880
ISBN: 978-985-7214-47-1
Appears in Collections:2021. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
104-108.pdf293,44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.