Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/269822
Title: | О необходимости когерентности оценивания и качества образования в современных условиях |
Other Titles: | To the necessity of the coherence of assessment and the quality of education in current conditions / T. Larina, S. Ostapuk |
Authors: | Ларина, Т. В. Остапук, С. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 553-556. |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности оценивания знания иностранного языка у студентов в современных условиях. Учитывая цифровую трансформацию образования, преподавателям необходимо вводить более прогрессивные модели оценивания в образовательный процесс, в частности диагностическое оценивание, которое позволит улучшить качество образования и способности студентов к самоанализу и самообразованию |
Abstract (in another language): | Under consideration is the specific nature of assessment in teaching students foreign languages under the current conditions. Taking into account the growing digital transformation trends in education university faculty need to integrate more progressive models of assessment into the educational process, in particular formative assessment that will enable to improve the quality of education and students’ skills of self-analysis and self-education |
Description: | 6. Гуманитарные аспекты современного бизнес-образования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/269822 |
ISBN: | 978-985-7214-47-1 |
Appears in Collections: | 2021. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
553-556.pdf | 286,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.