Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269791
Title: Оценка эффективности маркетинга интеллектуального продукта в учреждениях высшего образования
Other Titles: Evaluation of the efficiency of intellectual product marketing in higher education institutions / A. Tkachev
Authors: Ткачев, А. Б.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 435-438.
Abstract: В статье рассматривается рынок образовательных услуг, дается понятие интеллектуального продукта в контексте образовательных процессов, его роль в системе высшего образования в целях инновационной подготовки профессиональных кадров. Определяется место интеллектуального продукта в интеллектуальном капитале и интеллектуальных услугах учреждения высшего образования, дается определение категории «интеллектуальный продукт» в сфере высшего образования. Описываются подходы к оценке общей эффективности маркетинговой деятельности учреждения высшего образования как отношения взаимодействия основных субъектов рынка по поводу купли-продажи интеллектуального продукта на рынке образовательных услуг. Определяется интегральный показатель эффективности маркетинговой деятельности учреждения высшего образования, а также интегральный показатель эффективности использования интеллектуальных ресурсов учреждения высшего образования
Abstract (in another language): The article examines the market of educational services, gives the concept of an intellectual product in the context of educational processes, its role in the higher education system for the purpose of innovative training of professional personnel. The place of the intellectual product in the intellectual capital and intellectual services of the institution of higher education is determined, the definition of the category «intellectual product» in the field of higher education is given. The following describes the approaches to assessing the overall effectiveness of the marketing activities of a higher education institution as the relationship of interaction between the main market participants regarding the purchase and sale of an intellectual product in the educational services market. An integral indicator of the effectiveness of the marketing activities of a higher education institution is determined, as well as an integral indicator of the effectiveness of the use of intellectual resources of a higher education institution
Description: 4. Проблемы и направления цифровой трансформации социально-экономических и финансовых механизмов инновационного развития экономики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269791
ISBN: 978-985-7214-47-1
Appears in Collections:2021. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
435-438.pdf296,61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.