Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/26858
Title: | Педагогическая квалиметрия: историко-методологический аспект |
Authors: | Хведченя, Л. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | Dec-2011 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2011.-№ 3.-С. 108-111. |
Abstract: | The article deals with the history and methodology of the quality measurement of pedagogical activity in general and its practical application in control and assessment activity in particular. In a broad socio-cultural context the author analyzes the formation and dynamics of the development of qualitative assessment in pedagogy, reveals factors determining this process. = Рассматриваются историко-методологические аспекты педагогической квалиметрии – отрасли знания, изучающей методологию и проблематику количественной оценки качества педагогической деятельности в целом и практики контрольно-оценочной деятельности в частности. В широком социокультурном контексте анализируется становление и динамика развития педагогической квалиметрии, выявляются факторы, детерминирующие этот процесс. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/26858 |
ISSN: | 0372-5375 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2011, №3 (снежань) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
108-111.pdf | 292,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.