Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/26858
Title: Педагогическая квалиметрия: историко-методологический аспект
Authors: Хведченя, Л. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: Dec-2011
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2011.-№ 3.-С. 108-111.
Abstract: The article deals with the history and methodology of the quality measurement of pedagogical activity in general and its practical application in control and assessment activity in particular. In a broad socio-cultural context the author analyzes the formation and dynamics of the development of qualitative assessment in pedagogy, reveals factors determining this process. = Рассматриваются историко-методологические аспекты педагогической квалиметрии – отрасли знания, изучающей методологию и проблематику количественной оценки качества педагогической деятельности в целом и практики контрольно-оценочной деятельности в частности. В широком социокультурном контексте анализируется становление и динамика развития педагогической квалиметрии, выявляются факторы, детерминирующие этот процесс.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/26858
ISSN: 0372-5375
Appears in Collections:2011, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108-111.pdf292,15 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.