Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/267949
Title: Цифровая трансформация системы образования в Беларуси в контексте формирования в стране нового технологического уклада
Other Titles: Digital transformation of the education system in Belarus in the context of the formation of a new technological order in the country / V. L. Dudkin
Authors: Дудкин, В. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы III Междунар. науч. конф., Минск, 1 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 866-869.
Abstract: Реальная цифровая трансформация – это пространственное обустройство объекта цифровыми технологиями и платформенными решениями, обусловленными концептуальной моделью его долгосрочного развития. Проект цифровой трансформации, например, образования с необходимостью предусматривает разработку модели долгосрочного развития системы образования. Разработка же платформенных решений, обеспечивающих ее воплощение, – чисто техническая задача, доступная большинству специалистов
Abstract (in another language): Real digital transformation is the spatial arrangement of an object with digital technologies and platform solutions, conditioned by a conceptual model of its long-term development. A digital transformation project, for example, for education necessarily involves the development of a model for the long-term development of the educational system. The development of platform solutions that ensure its implementation is a purely technical task implementable for most specialists
Description: Секция 5. Цифровая трансформация в бизнесе, образовании и социальной сфере
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/267949
ISBN: 978-985-881-220-1
Appears in Collections:2021. Тенденции экономического развития в XXI веке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
866-869.pdf255,18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.